Lindfors Hemträdgårdsförening.se © 2012

Vårprogram 2019

Fröbytarkväll och frösättarkväll på Solhälla måndag 25/2 klockan 18.00

Fröbytarkväll och frösättarkväll på Solhälla måndag 25/2 klockan 18.00 Den här aktiviteten är riktigt rolig. Vi tar med de frön vi vill dela med oss av och sådant som vi tänker blir bra till Torgdagen i vår. Torgdagen är ju det som ger oss lite extra intäkter och den är sent i år så vi har goda chanser att få fram fina plantor till dess. (Eftersom delar av styrelsen redan varit på frö-rea så kommer fröbrist inte att råda denna kväll….) Vi planterar ihop helt enkelt och man får med sig en bra blandning hem direkt. Föranmälan till Gunilla senast 17/2. Styrelsen fixar jord och runda småkrukor. Man får gärna ta med de så-byttor man har. Vår värdinna Gunilla bjuder på kaffe och smörgås denna kväll.

Årsmöte i Lindfors hemträdgårdsförening lördag 9/3 klockan 13.00

Som vanligt är det dags för årsmöte i mars och alla medlemmar hälsas välkomna till mötet. Föreningen bjuder på fika denna dag. Efter årsmötet blir det lite kunskapsinhämtning som vanligt. Årets föreläsning kommer att handla om biodling och vi får besök av Anna Karin Heino som skall berätta för oss hur bin vill ha det. Vi träffas i Vuxenskolans lokaler på Graningeskolan.

OBS! I direkt anslutning till årsmötet kommer den nyvalda styrelsen att samlas för ett konstituerande styrelsemöte.

Pilflätning 14 april 09.00-16.00

På initiativ av föreningen kommer studieförbundet Vuxenskolan att arrangera en kurs i pilflätning denna dag. Vi är några som provat och det är roligt och man gör vackra saker. Inga förkunskaper krävs. I skrivande stund är det inte klart var kursen kommer att vara eller vad den kommer att kosta. Detta kommer att avslöjas i studieförbundets kommande program för våren 2019 och vi kommer att informera på hemsidan och på facebook

Stora Torgdagen i Molkom fredag 31/5 09.00-18.00

Här deltar föreningen med ett bord och vi vill gärna att många av medlemmarna blir involverade. Syftena med deltagandet är 3; marknadsföra föreningen, få lite intäkter till kommande aktiviteter och sist men inte minst, få prata växter en hel dag! Vi behöver få växter till skänks och som vanligt kan de lämnas hos Monica i Björketorp en vecka före torgdagen.

Vårens växtbytarkväll måndagen 10/6 klockan 18.00

Växtbytarkväll har vi varje försommar och jösses vad många bra växter jag fått på detta sätt genom årens lopp. Den går till som vanligt, det vill säga att man ställer i sitt överskott av uppgrävda plantor och frösådder i bilen och drar iväg till en bestämd plats. Man tar med fikakorg och sen byter man till sig sådant som de andra har haft med sig! Genialt enkelt, gratis och väldigt trevligt. Samtidigt får vi möjlighet att ta del av hur någon annan skapat sin trädgård. I år besöker vi Marita Hjelm som bor i centrala Molkom. Hon har en inspirerande och trollsk trädgård där man kan vandra runt och låta sig inspireras. Hon har lagt ner mängder av odlarmöda i sin trädgård och nu får vi möjlighet att njuta av hennes arbete. Vi tar med våra fikakorgar och tar oss en liten pratstund i försommarkvällen.

Styrelsen för 2019 är:

Gunilla Bernholm, ordförande

070-5919607

Yvonne Sporsén, kassör 070-603 60 68
Monica Persson, sekreterare 0553-121 18

Sara Alm Karlsson, styrelseledamot

Eva-Lena Tedfelt, styrelseledamot 0553-203 42

Jennie Strömvall, styrelseledamot

Vi har numera möjlighet att gå med som

familjemedlem för 50 kr/år.

Vi hoppas att ni medlemmar tycker att programmet lockar och vill hänga på våra aktiviteter! Välkomna!

•  Blogg »

Öppnas i nytt fönster

•  Fotogalleri »

Bilder från våra aktiviteter.